onsdag 17. desember 2014

Enkelte dager...

Enkelte dager er litt tyngre enn andre å komme gjennom... Mine tanker om forventninger, fra andre og ikke minst meg sjøl, suger all energi fra meg. De gjør dagen bare tung og vanskelig, og jeg får problemer med å forholde meg til andre...

Jeg merker at, som i fjor på den her tida, så virker det som at det har med årstida å gjøre også. Kanskje? Jula med alle sammenkomster av ymse slag - julebord, juleavslutninger, familieselskaper og så videre.

For meg som sliter litt med sosiale sammenkomster (merk! jeg er mye bedre nå enn bare for noen måneder siden) så er alle de her sammenkomstene en prøvelse! Og det kan da virkelig ikke bare være meg som sliter med dette?

Vel, jeg håper nå bare at de rundt meg ser litt stort på det, og ikke forventer at jeg skal stille opp i enhver anledning. For det kan jeg ikke. Det klarer jeg ikke. Det gjør meg rett og slett syk...

Så, nå sitter jeg her hjemme og filosoferer. Skulle vært på en juleavslutning, men måtte dra hjem isteden. Samle tankene. Meditere litt. Samle meg til jentene kommer hjem i ettermiddag - DE er min prioritering! Så får andre tenke hva de vil!

Ja, du leste riktig; meditering! Jeg har funnet min form for meditering :) Håndspinning i nydelig ull og med vakkert verktøy :) og det beste av alt - jeg får nyte ulla enda en gang når jeg skal strikke noe flott med garnet jeg selv har spunnet :) :)


Nå; litt mer meditasjon med litt ildfarget alpakka ull før jeg henter jentene ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar