tirsdag 24. mars 2015

Nancy-tid igjen :)

Etter å ha vært litt utafor og totalt ukonsentrert en god stund nå, så prøver jeg å finne fokus igjen. Som en del av den prosessen, så er nå gamle UFO'er på pinnene igjen, og Nancykofta er en av dem.
After being a bit distressed and totally unfocused for a while, I'm now making an effort to get some focus back. And as a part of that, some old UFO's are back on the needles, and Nancykofta is one of them


Jeg strikker denne i Kauni, og på pinne 2,5 og 3. To av fargene er flerfarget og to ensfarget.
I'm knitting this one in Kauni-yarn, using needles 2,5mm for the ribbing and 3mm for the rest. Two of the colors are tonal and two are solids.


Mørk blå med fargekode FF, offwhite kode AA, lys støvrosa/beige kode EJ og cerise/lilla/vinrød som jeg ikke har fargekoden på. Nærbilder av de to siste er under.
Dark blue in colorcode FF, offwhite code AA, dusty pink/beige code EJ and a cerise/lilac/winered that I bought online and don't have the colorcode for. Closeups of the tonal yarns below





Nå har jeg altså, etter ca 5 timer leting etter mønsteret i går (vi flytta før jul), kommet godt i gang med en arm, og bolen er så og si ferdig. Kanskje dette er første skritt mot å komme over gjøre-ferdig-skrekken?? Jeg har nemlig flere nesten ferdige gensere og kofter som enten mangler litt av en eller flere armer eller bare montering... :o Det er jo for dumt, for det er ikke akkurat som at jeg ikke KAN det... Men jeg har bare blitt så altfor flink til å gjøre ting nesten ferdig. Ikke bra!
Ønsk med lykke til på prosjekt 'Gjøre ferdig ting'!
(og ikke bare UFO'ene :p)
So now I've, after 5 hours of searching last night (we moved houses just before christmas), gotten way into an arm and the body is almost finished (it's a yoked cardigan). Maybe this is the first step towards managing my fear of finishing?? It just so happens I have multiple sweaters and cardigans in progress thats missing one or more arms and then other finishings. And this is just stupid, because it's not like I don't KNOW HOW... I's just that I'm getting too good at almost finishing things. Not good!
Wish me good luck in project 'Finishing things'!
(and not just my UFO's :p)


Neste gang -> sokker!
Next time -> socks!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar