tirsdag 31. mars 2015

Sokker! Socks!

Å sy tråder har aldri vært favoritt hos meg. Så da hoper det seg opp med prosjekter som egentlig er ferdig... Av og til må jeg ta meg sjøl i nakken, og da har jeg gjerne noe sånt som det her som utgangspunkt :P
Weaving in ends has never been a favourite chore of mine. So, literally projects that are practically finished accumulates... Sometimes I have to pullmyself together, and then I usually start out with something like this :P


En kamerat ønsket seg noen par med sokker i fjor, og jeg kunne ikke dy meg -> måtte jo ha i litt rosa for å terge ;) Dette er par 2 av 3. Disse er strikket i 7 brødre, finsk sokkegarn, og mønster fra garnstudio.com.
A friend wished for a few pairs of socks last year, and I just couldn't help myself -> just had to add some pink to tease him ;) This is pair 2 out of 3. These are knit in 7brødre/7veljesta, a finnish sockyarn and a pattern from garnstudio.com.


Noen par sokker enda på pinnene, her snart ett par til meg og ett par til eldstejenta. Som så ofte før - stopp sånn ca halvveis i andre sokken :D

Disse strikkes i Regia Extra Twist Merino Color og et australsk håndfarget sokkegarn. Egenkomponert mønster og pinne 2,5 og 2,75.

A couple of pairs of socks still on the needles, one pair for myself and one for my oldest daughter. As so often before - I stopped in the middle of the second sock of both :D

These are knit in Regia Extra Twist Merino Color and an australian handpainted sockyarn. The pattern is my own and they are knit up on 2,5 and 2,75mm needles.



Enda et par til eldstejenta. Egenkomponert mønster og Fabel fra garnstudio.com. Pinne 2,5.

Another pair for my oldest daghter. My own pattern and the yarn is Fabel from garnstudio.com. Needlesize 2,5.


Og så to par ferdige til meg sjøl og ett par til min kjære. To av dem er strikket i Fabel (pinne 2,5 og 2,75) og ett par i Big Fabel (pinne 4). Begge garnene fra garnstudio.com.

And then two pairs for myself and one for my dear. Two are knit up in Fabel (needlesize 2,5 and 2,75mm) and one pair in Big Fabel (needlesize 4mm). Both yarns are from garnstudio.com.


Det er greit med litt småstrikk innimellom - gensere og kofter kan ta litt piffen fra alle og enhver innimellom. Da er det greit med et litt mindre prosjekt man ser enden på ;)

I think it's nice with some smaller projects now and then - sweaters and cardigans can be a real test for most people at times. Then it's nice with some smaller projects that it's actually possible to see the end of ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar